Fruktansvärt jävla duktig!

Dagens tidigare inlägg är ett utmärkt exempel på vad vi lär oss i skolan.
Nämligen att när vi läser så läser vi inte varje bokstav utan vi skapar
oss en bild av ordet och ögat gör som små nedstamp i orden ungefär
på var tredje eller fjärde bokstav om jag minns rätt. Detta innebär som så
många vet, att vi kan läsa ord där bokstäverna är omkastade.
Med en tillräckligt klar ordbild i huvudet antar jag att vi lätt kan förbise
felstavningar eller missa bokstäver.
Jag läser alltid igenom mina blogginlägg innan jag publicerar dem.
Ändå upptäcker jag inte stavfel som t.ex. Bosvejdan. =P

Jag har även lärt mig en massa annat i skolan den här senaste
terminen, lite av  det har jag nämligen fått ner på
tre sidor i mitt block ikväll. Nu börjar jag bli lite trött på det, och jag
känner mig fruktansvärt stolt. Jag räknar med att det där blir ungefär 1-1½
sida på datorn. Vilket innebär att jag behöver ungefär lika mycket till
så har jag nått upp till så mycket som lärarna anser att vi bör skriva
i referatdelen. Jag känner mig verkligen nöjd över att jag kommer framåt.
Äntligen!
Det kanske inte låter mycket för världen. Men för mig är det otroligt
mycket eftersom jag suttit och letat rätt på allt jag skrivit och sedan
fått ner det på papper, samt! att jag har lyckats få med att två böcker
tar upp samma sak =D
Åh så duktig jag är!
Dessutom har jag hittat en bra liten kommentar i en bok som jag ska
visa Maria. Som en liten nyckelgrej för hennes analys, eftersom hennes
barn är så gamla, så har ju hon det lite svårare. Men jag har alltid henne
i bakhuvudet när jag läser, så jag hittar lite åt henne också.
Sen så har jag även hittat en hel sida som jag tycker att Lena måste
läsa, som handlar om bakgrund till det som verkar vara koncentrationssvårigheter.

Det är så himla kul att läsa när jag kan referera till barn på min vfu.
Sen är det bara att hoppas att jag vågar visa det här för Lena.
Nu kom jag dessutom på mer som jag måste skriva ner och visa
Lena, och som jag dessutom kan använda i min analys. Särskilt
om jag intervjuar ett specifikt barn till =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0