Morgonpromenad?

Jag fick ett sms från Karro halv 10 imorse om att hon ville
gå en promenad innan det var skola för henne idag. 
Så jag tvingade henne att sällskapa mig vid mitt intag
av dagens första måltid
, och sedan klädde vi på oss och gick ut.
Karro var värsta sprittig imorse när vi satt i soffan.
Jag: vad äre med dig?
Karro: Det bara spritter i mig!
Jag: Det bara spritter i mig!
Karro: Vad vare där då? Det bara spritter i mig.
Jag: Jaa... Det bara spritter i mig.. du har ju hela helgen på dig.

När vi väl tagit oss ut så tyckte fröken Karoline att vi skulle höra
om Isak hade tid för oss. Så hon skickade ett sms till Isak.
Något i stil med:
"Hej vad gör du? Vi tänkte komma och hälsa på, och Linn vill
gärna träffa Eskil också
"
Jag: Men Karro! Du skämmer alltid bort mig!!

Jag insåg mitt lilla misstag. För hon skämmer ut mig!
Inte bort!!

I alla fall så satt vi uppe på folkhögskolan i säkert 1½ timme
innan vi fick gå därifrån. Vi pratade med Isak och hjälpte honom
med ett skolarbete om Kina. Vi strök över en massa onödigt skit
som folk ändå inte orkar lyssna på.
Så satt vi och sa "det bara spritter i mig" hela tiden.
Till slut så fick ju Karro och Isak sin vilja igenom och Eskil kom och
sällskapade oss.
Karro: Ja det här är LINN!
Isak såg ut som att han skulle avlida av skratt, han blev illröd i ansiktet =P
haha!
Som sagt, hon skämmer ut mig. På sitt lilla gulliga sätt.

När vi tagit oss hem från vår "promenad" så hoppade Karro i duschen och
Maria målade sitt glas, och sen åt hon och jag lite lunch.
Korv och spagetti. En gammal klassiker ;)
Nu är det bara mitt och Karros glas kvar. Men jag ska anlita
Maria eller Karro till att måla mitt glas, för det är inte riiiktigt min grej det där =P

Maria och jag satte oss ute på innergården och åt vår lunch och sen
hämtade vi lite böcker och satte oss för att plugga. Vi satt där i kanske 1½ timme
Och jag fick ner ungefär 1½ sida i mitt block som jag ska skriva in på datorn.
Men först vill jag nog kolla när Maria målar mitt glas.


Bilden:
Solnedgång genom fönstret





Det bara spritter i mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0