Riktig vår

Igår slog verkligen våren till ordentligt!
Jag, Karro och Maria satt ute vid vattnet och pluggade
i två timmar, sen tog vi med oss Marre till Big Boy
och vidare mot torget med Isak och hans två följeslagare.
Där satt vi i solen ett tag tills det var kaffedags och jag skulle
plugga. Och fy vad jag pluggade!
Runt 9 igår så var jag klar med ryggsäcken! =D
Så fruktansvärt skön känsla att äntligen vara klar!
Det kändes som jag hade sprungit ett maratonlopp,
jag var verkligen helt slutkörd.
Sen tog jag det mest lugnt resten av kvällen.
Hjälpte Isak att städa rummet och lite annat skoj. =D

Imorse så skuttade jag ur sängen, snodde frukost av Isak
och gick på skolan. Det gick jättebra.
Så himla skönt att ha den delen undanstökad också.
Nu är liksom en uppgift över helt och hållet.
Idag och imorgon ska jag fixa en till uppgift, och sen ska jag börja
med matten... Måste börja plugga på tentor också..

Nu sitter jag bara och tar det lite lugnt.
Ska strax dra igång uppgiften som är kvar tror jag..

Ikväll så kommer  vakten och köket ska städas.
Storstädas!
Är tanken i alla fall...

We'll be out on the piers
We'll be up on the roofs tonight
Hot summer city!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0