Den dolda kampen

Jag och min bror utför en mindre kamp om vem som är
bäst på den där dumma masken. Han ligger i klart överläge
än så länge, han har även tränat längre och oftare än vad
jag har gjort. Jag har aldrig riktigt kunnat mäta mig med
hans kompetens inom området, men idag klådde jag den
lilla saten lite grann i alla fall. Nu behöver jag bara lyckas
få drygt 30000 poäng till så har jag övertaget!

I övrigt så har jag inte gjort så mycket idag. Jag läste lite om
undervisningsteknologi imorse, och jag tänkte fortsätta nu.
På något vis så har jag ett litet system inom mig som säger
att ju mer jag pluggar, ju mer kul får jag ha.
Bland det sista Marre skrev till mig inatt var "pluggandet går först".
Hon har makten och jag svarade "självklart".
Så nu har jag ett poängsystem hos mig själv på grund av henne.
Pluggar jag inte, då får jag inte träffa nån Marre under dagen heller.
Punkt slut. Ju mer jag pluggar, ju fler timmar har jag samvete
till att roa mig. Så jag tänkte sätta igång redan nu med att
skriva upp, och förklara, respons, stimuli och lite andra läskiga
begrepp som jag ska kunna som rinnande vatten om två veckor.

Imorgon bär det av till Härnösand, en dag senare än beräknat =)
Pappa ska snickra om halva mitt hem och jag ska titta på och
vara glad att jag slipper göra det själv, och så ska jag tvätta.

Kommentarer
Postat av: Minea

ni och er jäkla mask. ni har för lite att göra! X)

2008-08-22 @ 17:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0