Planering?

Nog kan jag planera, men att hålla planerna är bra mycket svårare. 
Jag blev uppe alldeles för sent igår, vaknade runt 10 idag, och har
fortfarande inte börjat plugga.
Däremot har jag varierat min frukost genom att steka falukorv
och slänga korvskivorna på en rutmacka, jag har läst en blogg,
sett över min ekonomi, insett att den inte håller för allt jag önskar
utan måste verkligen prioritera den här gången.
Men vad vill jag ha mest, vad behöver jag mest och vad kan
jag få billigare?

Marre åkte till Sundvall, vilket gör att mitt nykära lilla hjärta lider
av en viss saknad, och att jag i ett svagt ögonblick efter att hon åkt
så lovade jag mig själv att läsa klart om Piaget idag, och jag sa även
detta till henne, vilket innebär att jag faktiskt måste göra det.
Det är inte många sidor, och jag har läst det förut, så jag förstår
rätt mycket. Om jag lyckas läsa klart det, då ska jag fanimej belöna
mig själv på nått vänster.

Jag har kommit på att jag är rätt lyckligt lottad ändå (även fast jag måste
prioritera bort två böcker och en skiva
). För jag kan tvinga Lisen
att dansa till Corrina Corrina i köket med mig, och jag blir inte ens helt
utdömd av min alldeles egna flickvän. "Du verkar ju ha kul i alla fall"
Jag må väl roa mig på nått vis när hon helt plötsligt sticker iväg till
Sundsvall utan förvarning?

Nä nu ska jag ta vara på tiden av ensamhet och fördjupa mig i
Piaget (Pia-sket) och hans (hennes?) teorier kring den mänskliga
intelligensen och sedan ska jag röja upp och packa så jag slipper
det imorogn. För min mor har lovat mig en tripp både till Birta och
City Gross. Vad nästan ännu bättre är, är ju det faktum att jag slipper
ta bussen tillbaka till Härnösand. Vilket i sin tur innebär att jag kan
hamstra på mig både bacon, ättika och citron från City Gross.

I dessa Mamma Mia-tider så ska jag dra på lite Abba att plugga till
och tänka att jag faktiskt kommer till Sundsvall imorgon. =)
(Egentligen väljer jag nog Abba mest för att det ligger rätt mycket
Pride över dem just nu
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0