Kvällsinlägg

Jag gick och köpte mig lite coca cola förut och en
påse godis i ren protest mot min katastrofala magvärk.
Köpte lite bröd och mjölk till Micke och Isak också =)

Sen har jag bara suttit i köket och sällskapat
med Micke och Isak och hjälpt dem med deras
varma mackor med en helvetes massa kryddor...
Peppar, grillkrydda, curry, paprikapulver, kanel (bara på två)
och sen hade de även falukorv på en plåt med mackor,
och dressing på typ alla mackor, och ketchup på vissa
och vitlökssås på två tror jag... Och ost då...

Nu har jag tänkt att gå och lägga mig för att sova, känner tröttheten tränga
sig på, det börjar svida bekant i ögonen, så det är nog bäst.
Tar nog ändå ett tag innan jag har släckt lampan och ska sova.

Men jag skulle ju göra en massa nytta idag...

► Se över tvätten (tvätta handdukar?)
      - Imorgon

► Plocka i ordning på rummet
      - Imorgon

► Läsa ut Matematik som språk och göra tillhörande läslogg 
      - Halvklar, har en del kvar, fixar klart det imorgon

► Gå upp på bibblan och boka ett dagslån på Bra matematik för alla
       - kollade upp på internet, men jag förstod inte, så jag får gå dit och prata imorgon

Om jag hinner/har lust, ta en promenad
       - Det blev ju en timmes fotopromenad
Köpa frukt! (ett måste)
      - Japp, massa frukt blev det, det räcker till imorgon med.

Men det är nog allt jag behöver göra imorgon.
Kan ju hoppas att det blir till att jag gör något mer vettigt också.
Typ sopa golvet på rummet kanske... och tvätta alla kläder...
och absolut! Jag måste koka mina linsetuin!
Viktigt! De är äckliga hela högen och jag har ändå fyra stycken....

Undra hur det blir i helgen, vilka åker hem och vilka stannar.
Isak vet jag att han åker hem.
Micke vet man aldrig med.
Maria funderar på att åka hem, eftersom hennes mamma har fyllt år
Karro har jag ingen aning om vad hon har för tankar faktiskt...

Det blir antagligen en lugn helg, med mycket plugg kan jag tänka mig.
Det vore skönt med en lugn helg här uppe faktiskt.

Inläggets bild blir från himlen förut idag som jag pratade om.


Nu ska jag ut och kolla till köket där Isak sover och Maria
kokar/dricker kaffe tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0