Biltur

Idag blev det mycket bilande =P
Imorse så bar det av upp till Härnösand med dumbilen!
Fick nästan lite panik när inget hände... och pappa blev
väl inte glader heller, men vi kom fram i alla fall.
När vi fått upp alla grejer i lägenheten och pappa fixat med
duschslangen och sånt där, så åkte de hem igen, och jag
satte mig med bröllopsbilderna en stund.

Runt tre så hörde Marre av sig och undrade om jag skulle
med en sväng, hon skulle köra hem en bekant, typ.
Till Klockarstrand, eller vad det nu heter. Och då tänker mamma:
"Men.. Det ligger ju långt bort"
Jajjemeeen! Det ligger efter Höga Kusten-bron. Sen skulle
vi hämta Emma och Linda, för de ville ha skjuss hem, vi passade
även på att försöka hitta katten som Marre ska kattvakta i veckan.
Turen avslutades på macken för att pumpa däcken på bilen, och
till slut på Coop för inhandling av diverse matvaror.

Efter mycket om och men så tog vi oss hem från Coop och
jag slängde mig tvärt över mormors alla kakor som låg i frysen.
Sen mådde jag mindre bra vill jag lova...

Runt åtta-tiden så tog jag mig ner till Marre, hårt hållandes
i diverse viktiga livräddare. Vi kollade på film, så klart?
och sen så gick jag hem. En av oss två har ju faktiskt bra
rutiner.. Så jag traskade hemåt med andan i halsen och
förnuftet lååångt bort. Men jag är hemma, och det är skönt,
även om det är lite varmt och kvavt i luften. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0