Bröllop

Ja, så har jag varit på bröllop då.
Kom ut till Harv runt två och satt i köket med Karros mor
fram till ungefär halv 4 då vi gick ner till sjön.
Turen fanns på vår sida och solen tittade fram precis i lagom
tid. Vi sjöng två psalmer och prästen pratade, sådär som
det brukar vara. Efteråt så skålade vi och det var tårta åt alla.
Även prästen och kantorn. Prästen var dock liiite väl gammaldags
för min smak, men det var ju inte jag som gifte mig direkt =)
Tur var väl det?
De var i alla fall helnöjda med hur allt blev, och det är huvudsaken.

När tårtan var äten och Karros pappa kände hur lagårn ropade
på honom så tog vi tag i fotograferingen. Fick några riktiga
kanonbilder. Av respekt till paret så lägger jag inte ut några
bilder på dem, för jag har inte frågat om jag får det, dessutom
är jag i Sundsvall...
Det blev i alla fall 236 bilder, och jag fick lite betalt också.
Alltid kul med lite tillskott i kassan ju =)

När fotograferingen var klar så passade jag på att sno åt mig
lite hö till Lisen =)
Så jag fick nästan två packade säckar med hö, som vi nu
flyttat över till fem säckar, så det ska vara lite luftigt, och det
ska ju gå in i takboxen också. För imorgon bär det av till
Härnösand igen.

Det blir alltså fem säckar hö, en stol, massa saker från kistan
och lite annat roligt.

Förkylningen håller sig fast, men jag är trött som en tok
och en riktig snorunge. Ska nog sova snart, men först vill
mamma spela yatzy hör jag ;P

Kommentarer
Postat av: Karrouou

hahaha lagårn ropar konstant på pappa, det är bara när det bjuds på tårta som han kan ignorera det ett tag ;)

2008-07-15 @ 11:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0