Byta yrke?

Jaa.. Jag kanske borde tänka om. Bli typ matematiker, eller ekonom eller nått, i alla fall just nu. Jag sitter och vrider och vänder på alla siffror hit och dit. Letar hemförsäkringar för studenter, räknar ut bostadsbidrag och kollar upp studiemedel.
Slutsats:
Möjlighet till 400 i bostadsbidrag (om jag skriver mig i Härnösand)
Hemförsäkring för 41.66666/månad (mjukglass med strössel kostar 29kr/styck)
Elen går att spara in mycket på (ha inte datorn på dygnet runt, bränn skivor med nattmusiken i stället)
Internet... Jaa... Det överlåter jag till pappa.
Bidraget ligger på 2572 kr/månaden (800 till ätbart resten är ju bara... andra pengar liksom)

Kanske löser det här sig. Men det är ju inte säkert jag får den här lägenheten heller, men nu har jag ju börjat vända på alla siffror så att ögonen svider, så jag vet vad som kan gå att lösa. Jag ska ringa imorgon och säga att vi vill kolla lite igen. Jag har bett att mamma och pappa ska ställa alla pinsamma frågor som jag inte vågar ställa, och peta på saker jag inte vågar peta på. =P

Nu svider som sagt ögonen, så nu ska jag gå och lägga mig. Om jag kan sova. Det är snart student här i stan, alla är galna. De har visselpipor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0