Studentyra

Nu är det riktigt länge sen jag uppdaterade. Minns inte ens vilken dag det var =P
Men jag har mest varit hos mamma och pappa, och då blir det inte samma sak med datorsittande och sånt där. Så här kommer en sammanfattning av livet de senaste dagarna.


Måndag:
Jag åkte upp till Härnösand runt 12-tiden för att plugga lite och ta det lugnt, det blev mest till att ta det lugnt. Dagen bara försvann iväg.

Tisdag:
Tog en promenad till Sälsten och plockade stenar. Nästa gång jag går dit får jag nog inte vara ensam. Jag har inte plats för alla stenar, så nån måste stoppa mig. Sen fick jag höra att Karro skulle komma upp för att kolla på en intressant lägenhet hon hittat, så då fick jag åka med henne hem. Vilket i sin tur gjorde att jag fick min vilja igenom.

Onsdag:
Min vilja var nämligen att få gå på Skvaderns student och återuppleva alla gamla minnen. Jag mötte upp Lela på stan och vi tog oss en fika, chokladmoussetårta, och sen gick vi för att införskaffa Lelas rosor som hon skulle hänga runt diverse. Efter det så tog vi oss bort till Västermalm, för Lela hade två stycken där som hon skulle hänga runt, sen fick vi åka med hennes kompis upp till Skvadern. Lite trångt schema när Västermalm gick ut 14 och Skvadern 15, men vi hann. Självklart så gick Ledarskap ut sist, och vi följde dem till lastbilen. En himla fin bil var det =)
Det vart lite känslosamt att se dem där i regnet...
Vi hittade både Nina, vår gamla mentor, som tog sig en pratstund med oss, och självaste rektorn hade självklart tid för lite kramande och uppdatering kring livet.
När klockan krupit iväg till runt 16 så hade de kommit iväg med lastbilarna i regnet, jag kände mig som en dränkt råtta när jag hoppade in i bilen på väg till Härnösand. Jag och pappa skulle upp för betalning och underskrifter, men först åt vi middag och jag sprang upp på rummet och fixade lite.
Så nu är allt klart, det är bara att vänta på att hon ringer så jag kan få nycklarna. Troligen i slutet på veckan blir det. Då kan jag börja flytta saker =D

Torsdag:
Idag har jag hunnit med mycket =)
Först var jag och mamma iväg på veckohandling och mamsingen skulle på systemet, sen blev det en sväng till Frida och Lisen för att hämta nyckel så att jag kan komma in där i helgen, detta följdes av att vi svängde in på Lidl för att köpa Lidlost, men den var slut. Så gasen i botten hem, äta macka, sminka, byta tröja och iväg in till stan med Maria och möta upp Johanna. Jag och Maria köpte rosor åt Anne som tog studenten idag. Hon såg glad ut över att vi faktiskt var där =)
Vi följde henne till lastbilen och stog där tills de äntligen åkte iväg, och jag tog en hel del bilder på henne, i hopp om att någon blev bra.
Maria följde med mig hem och åt middag här och sen har vi bara suttit och babblat, varit ut en sväng på gungorna, ätit jordgubbar och glass, bara varit helt enkelt =)
Nu har Maria gått hem och det börjar kännas lite sommar faktiskt. Fast vi har ju inget UNO här =(
Som Maria sa: Vi måste ju spela UNO när Håkan kommer hit!
Det är ingen sommar utan UNO =P

Nu är till och med jag trött redan, och tänkte gå till sängs. Morgondagen bjuder nog på en cykeltur, har lust att åka upp till Härnösand, men det blir ett himla farande om jag ska dit imorgon, för då måste jag nog hem på lördag och sen vill jag tillbaka på söndag eller måndag igen. Men då stannar jag nog där ett tag sen, och kommer hem till midsommar antar jag. Jag hoppas att jag kan stanna tills jag kan få nycklarna. Iiih! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0