Besök och en kärlek som varierar

Nä det är ingen kärleksdag idag när det gäller tekniken.
Jag har försökt bränna dvd-filmer som farmor och farfar har
fått sen de har spelat och lite sånt där. Den första gick ju bra.
Eller först trodde jag att jag skulle få svära en massa, men jag
löste ju hela problemet genom att stoppa in skivan i rätt fack
datorn och klicka på rätt ställen. Så var en skiva klar och jag kunde
se farmor och farfar sitta och spela. Karro fick se och höra lite munspel också ;)
Jag har i något svagt ögonblick i mitt liv lovat att farfar ska lära Karro
lite knep för att spela munspel för hon vill ju så gärna kunna, men
hon kan ju absolut inte. Eller jo, hon kan, lite grann, på en låt...
Det kan bli lite lätt tjatigt med samma låt hela tiden.
Så, allt var frid och fröjd, men (det här är inte rumba)...
Nästa skiva, det går inte!
Jag blir galen. Okej... Jag har bara testat två gånger, men hur många
försök är egentligen en liten skiva värd?
Så det blev ingen vidare kärlek på den fronten.

Däremot så har jag ännu en bild som bara får mitt hjärta att slå.
Denna gång handlar det hela om en smal remsa med skärpa på en
frostig bil från 80-talet, gokarten (kostar bara 200 i Sundsvall ;) ).
Dessutom slår hjärtat för ett Håkan-intro. Jag tror det är pianot
som får mig att sprudla, och rösten.
Du säger att kärleken aldrig var till för dig.

Åh så vackert.
Låten, och mitt fönster och helt plötsligt flög
tre fåglar förbi och jag såg inte ens smutsen på rutan längre.
Så vackert kändes det.
Så mycket som känns vackert då helt plötsligt.

Maria tycker nog inte att allt är lika vackert. För jag har börjat
fundera kring min rapport i läs och skriv, och hon har inte
alls kommit så långt. Hon har däremot pluggat jätteduktigt
till hennes omtenta på måndag, och hon har ju en avklarad redan.
Så ikväll blir det gomiddag som vi ska laga alldeles strax.
Fläskfilé med någon form av godare potatis och gorgonzolasås.
Underbart!

Linnea skrev förut till både mig och Maria. Hon kommer förbi sen ikväll. =)
Det var ju jättelänge sen vi träffade henne. Hon skulle tydligen hit och
hämta sin granne, så då skulle hon titta in här också.
Kul med lite besök tycker jag i alla fall.

Kvällen i övrigt vet jag inte vad den tänkte bestå av. Men den lär gå rätt
fort med tanke på att vi inte börjat laga maten än och det lär ta ett tag
med tanke på potatisen som troligen ska in i ugnen.

Åh! Jag fick nyss en länk till alla sommarprogram i P1 från 2007 =D
Jag lyssnade nästan inte alls på sommar förra året, så det kan bli
kul att lyssna på.
Vi kom nämligen att tänka på det när vi såg Så ska det låta nyss.
Peter Settman pratade nämligen i somras.
För övrigt tycker jag det var ett väldigt trevligt och bra avnitt av programmet.
Det var rätt lag som vann, men jag vet inte hur han stavas i efternamn
den där korta lilla, så ja, ni får helt enkelt kolla på svt.se om ni vill se
vilka som var med.


Bilden:
Skärpan på frosten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0