Dag 3 - Piggare

Idag är jag lite piggare faktiskt. Jag avslutade inte dagen
med någon galen huvudvärk eller så i alla fall =)
Beror kanske på att jag somnade före 10 igår och att
Jag fick en kvarts sovmorgon ;)

Dagen har gått bra idag.
Ett barn var lite stökigt, dock av naturliga skäl så det var
inget att haka upp sig på nämnvärt.
Jag gjorde inget speciellt idag däremot =(
Mer än planerade morgondagen som jag har full kontroll
på nu. För Lena ska på kurs så jag kommer vara i hela klassen
hela dagen, och personal från fritids samt specialpedagogen kommer
att komma in och styra upp om vartannat, men jag har kontroll
över hela dagen i alla fall =)
Det kommer nog gå kanonbra.
Vi ska kolla på Fem myror är fler än fyra elefanter och hålla på
med mandalas samt räkna lite matte.
Barnen älskar att räkna så det kommer ju bli kanoners.

Det har regnat i princip hela dagen. Det är sjukt tråkigt... Det bara
öser ner hela tiden... Jag är glad att vi inte ska ut i skogen
imorgon, eller att jag behöver vara rastvakt. Jag tycker synd om barnen
som inte har med sig tillräckligt med ombyten och sånt där...
Det blir inte särskilt kul att vara ute på lunchrast i en timme då...

Mamma och pappa kom och hämtade mig idag. De hade varit
i Gnarp hos farmor och farfar så då plockade de upp mig på hemvägen.
Kanon!
Slapp ta bussen.

Mamma frågade imorse om jag inte ville ta bilen när det var sånt skitväder.
Men jag vågade inte riskera att köra hem ifall jag skulle vara lika trött idag
som jag varit de två tidigare dagarna. För då har jag kört i diket eller nått,
så dåligt som jag mått så...

Jag har kommit igång lite med pluggandet nu också.
Jag är på kapitel tre i Barns Språkutveckling.
Jag har någon liten fundering på att kanske besöka bibblan imorgon
direkt när jag slutat för att sitta där och plugga... Men jag tycker inte lika
mycket om att sitta där som i Härnösand på bibblan.. .Så vi får väl se...
Kanske lika bra att åka hem på en gång?
Jag bestämmer mig väl imorgon antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0