Dag 9 - Sjuk?

Attans, jag håller på att bli sjuk igen. Halsen mår
inte alls bra =(
Snart kommer det väl lite feber krypande också...

Igår var jag så himla trött att jag somnade halv 7 =P
Jag hade köpt mig lite godis på stan (dumma Linn)
och sen la jag mig på sängen runt klockan 6
för att läsa en dyslexibok som jag lånat. Så jag låg där
och läste i typ en halvtimme och åt lite godis, men till slut
så blev jag så trött att jag somnade. Mamma var in och pratade
med mig några gånger och jag sa att jag skulle kliva upp snart tror jag..
Men det blev inte så. Klockan 9 slet mamma upp mig ur sängen
och jag borstade tänderna, slängde av mig kläderna och somnade.
Boken var för övrigt väldigt bra, även fast jag somnade ifrån den.

Sen tror jag att Tova ringde runt 10 och undrade vad jag gjorde och
om jag var i Härnösand för hon ville ses. Jag sa att jag inte gjorde
nått speciellt, men var hemma i Sundsvall. Sen somnade jag om =P
Vaknade inte förrän halv 7 imorse, kollade på klockan och somnade om
en halvtimme till, tills mamma kom in runt 7. Då var jag rejält utvilad och
kände mig otroligt pigg.

En stadig frukost och lite kläder senare så var jag ute i snön och fotade
Det blev rätt bra bilder i morgonljuset på frosten och istapparna. =)
Jag ska lägga upp bilder här sen, men jag vill ha tillgång till photoshop först.
Så det får bli på tisdag kanske. För då ska jag nog till Härnösand. =)

Idag var det påskpyssel för fulla muggar för barnen. De satt som ljus och
pysslade hela dagen, de pratade knappt för de var så koncentrerade.
Så jag hade inte så mycket att göra. Jag passade på att samla på mig
lite påskbilder inför framtida pysseldagar, och sen målade jag lite själv.

När dagen var slut plockade jag ihop lite i klassrummet och fixade lite,
lämnade det sista till Sten som vet hur det brukar vara. För det ska vara
övernattning där under lovet eller nått sånt, så då måste det ju bort med
lite känsliga saker och sånt där.

Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Suttit vid datorn, lagt in bilder,
kollat på tv, lite sånt där. Nu ska jag snart gå och lägga mig.
Är rejält trött fast att jag sov så mycket inatt... Kan nog bero på förkylningen.
Så det är väl bäst att sova bort den stackaren.

Imorgon planerar jag att det ska vara finväder så jag kan fota, samt att
jag måste plugga. Som bara den dessutom.

Bilder finns på bilddagboken
www.linnslins.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0