Ett ufo gör entre

Jag har läst ut den nu, och jag kan inte minnas när en bok
berörde mig så djup och fångade mig så katastrofalt senast.
Helt sjukt.
Visst, jag har varit fångad förr, vägrat släppa boken mer än för
att äta mat och gå på toa, och i nödfall sova någon timme för att
texten nästan flyter ihop och ögonen tåras av trötthet.
Då är man fångad, och ofta berörd. Men det här...
Jag är helt snurrig i huvudet av alla tankar, pulsen slår
strax under max (den gick på max i vissa delar av boken).
Det är som en upptäckt, men ändå en gåta. Helt sjukt.
Nu måste jag beställa nästa bok.
Leveranstid 2-6 dagar.
Arbetsdagar, ingen idé att beställa den hit, lika bra att skicka
hem den på en gång så att jag slipper krångla.

Jag har en tendens att bli lite smått störd när jag läser en bok
för intensivt. Jag börjar liksom tänka och författa meningarna som
jag tänker, precis så som boken är skriven. Med samma rytm,
liknande tankar och jag börjar se saker så som boken ser sakerna.
Jag anpassar mitt tänkta språk till boken, så att tankarna skulle kunna
passa in i boken. Det är lite... konstigt, men kul, fast ändå jobbigt.

Tysken gick in på sitt rum förut, sjungandes på The Boxer, och det
kan ju tolkas som ganska obehagligt egentligen. Om man är som
mig och kanske som Maria. Vem vet.

Lisas mamma ringde förut.
Sparken. Jag duger som inte längre. Jag är inte hemma när de vill.
"En gång var fjärde vecka ungefär"
Pyttsan, det har varit många fler gånger den senaste tiden, men
jag har inte haft ork, eller tid att åka hem för att få 400 spänn, där
ungefär 50 går åt på att resa, och jag dessutom måste kliva upp
runt halv 6 morgonen efter för att ta mig till skolan. Det har inte varit
värt det. Så nu ska de leta efter någon annan, som passar dem lite
bättre, eller så ska de inte ha någon alls.
Jag kanske får jobba kvar nu när jag ska vara hemma i 5 veckor,
men ärligt så har jag tappat lusten även fast jag ska vara hemma.
Det känns meningslöst att passa en 11-åring som sköter sig
totalt själv och inte har visat minsta symtom på autism under
någon av kvällarna som jag varit där i typ 2 år eller vad det nu är...


Karro kommer sjungandes och inrusande på mitt rum.
"Ibland är jag så pisam. Tony står och lagar mat och jag kommer in
och säger 'Men vad gör du?'
"
Hon frågade alltså inte vad han lagade för mat, utan vad han gjorde,
i chocken över att hon såg honom laga mat.
Sedan ber hon mig gå in på bilddagboken, för hon tänkte skapa
en bilddagbok, och tydligen fungerar det inte på hennes datorn.
Användarnamn: Blåbär
Så fyller vi i resten, namn, mail, lösen osv.
Klickar på skapa, varpå följande ruta visas:
"Tecknen du får använda till ditt användarnamn är a-z, A-Z, 0-9
Användarnamnet MÅSTE börja och sluta med en bokstav eller siffra
"
Karro: Sådär blir det hos mig också! Varför funkar det inte?!
Jag: Karro... Blåbär... a-z....
Karro: FUCK!
Ja hon är lustig Karro...

Nu är det väl en Wallander på tv, så jag ska väl gå ut och kolla på
den tillsammans med Karro och Maria, sen så ska jag sova.
Imorgon är det skola, och jag måste duscha innan dess.
Det blir nog bra. =)
Det är ju räknestuga, det kan ju vara lite kul.


Bilden:
Jag tror det är blicken jag gillar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0