Fredag

Det känns som att det här blev en lång dag...
Den verkar aldrig ta slut.
Jag klev upp klockan 8 imorse och hoppade in i duschen,
slängde in lite tvätt i tvättmaskinen. Det blev en ljus tvätt
och handdukar. Kändes lika bra att få undan det så jag slipper
när jag kommer tillbaka upp hit om några veckor.

Efter lite tvätt och frukost så gick jag och Maria upp på skolan
en sväng och fick lite info om vår vfu. Vi börjar ju på måndag.
Vissa har inte ens fått sina placeringar än. Verkligen dåligt gjort
av skolan må jag säga... De missköter sig rätt ofta tycker jag...
Det är verkligen inte okej. För det är vi som får skiten för deras
misstag och snedsteg..
Som handledare kan det inte vara kul att få veta dagen innan
att den ska få en lärarstudent som ska hänga med den i
5 veckor liksom...
Det gick ganska snabbt på skolan i alla fall...

Vi gick hem och försökte packa lite, jag tog mig lite lunch
och kollade på tv, försökte komma på vad som behöver tas
med hem, men jag kommer inte på något mer. Det är nog
mycket ändå tror jag...
Maria sa att hon hade 7 väskor/kassar, och jag har just nu 3, plus
att jag ska ha Åre-kläderna, 2 jackor, påslakan, kamera och jaa...
Säkert något mer också.. Så det blir nog en del grejer.

Jag tog mig en pratstund med Isak också innan middagen.
Han ville ha hjälp med lite grejer och sånt där och jaa, bara
pratade lite, som vanligt. Jag tycker det har varit tomt utan honom
nu i en vecka... Det är kanske 6 veckor till innan jag får träffa honom igen.
Helt sjukt ju....

Till middag blev det sallad från igår och vitlöksbaguetter!
Mums!

Tysken som bor mittemot mig har en kompis här eller nått, och
han är så läskigt lik Stefan på något vis...
Han har samma typ av hår, och skägg och så sminkar han sig.
Lite kajalpojke där över honom må jag säga ;P
Fast det är lite läskigt för han kollar värsta mycket på mig... =O

Justja, jag skrev ut bilder förut, två stycken som jag ska sätta upp
på min dörr, eller på toadörren. Jag har inte riktigt bestämt mig faktiskt.

Ikväll har vi bara latat oss, ätit popcorn och chokladpudding, dock inte
tillsammans, samt att vi har kollat lite på Let's Dance och Hjälp.

Nu sitter jag bara här och är trött. Det kanske är dags att gå och lägga sig.
Jag var ju jättetrött förut idag, men jag undvek att sova. Eller snarare att jag
lyckades hålla mig vaken.. =P
Nyss har jag suttit och redigerat en bild på mig själv.
Nu när jag åker hem så lär det bli rätt så fattigt med bilder
här på bloggen tyvärr, för datorn hemma är inte av senaste modell,
så den har inte riktigt ork för ett photoshop, och även om den har det
så kan jag inte installera det, och det kommer gå sjukt segt.
Så det blir väl bara några bilder då och då...

Nu ska jag gå ut och kolla läget i köket och troligen gå och lägga mig.


Bilden:
En halvgammal stackare på mig ;P


Kommentarer
Postat av: Helosansalva

han tycker bergis bombis att du e snygg!

2008-03-08 @ 03:25:58
Postat av: Linn

Men du! han hoppade ju på Maria i kylen också!
Om det är kajalkillen du menar =P

2008-03-09 @ 19:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0