Sundsvall

Jahapp. Så var jag hemma för att spendera 5-6 veckor i Sundsvall då.
Lite blandade känslor. Som Karro sa:
"Njut av att få vara barn ett tag"
Sant. Jag får den mat jag vill ha och lagar precis så mycket av
maten som jag orkar. Jag behöver inte stå och irritera mig på hur
diskbänken ser ut, och att blomflugorna invarderat oss igen.
Men...
Jag kommer inte bli väckt på morgonen av att någon bankar på dörren.
Jag kommer sitta ensam och kolla på tv. Det finns ingen Karro och
Isak att trängas med i sängen när det är Andra Avenyn. Alla nätter
kommer jag sova ensam... Allt kommer vara så annorlunda, men
ändå precis som vanligt..

Imorgon börjar i alla fall praktiken, min vfu.
Fem veckor på Bosvedjeskolan med någon Lena och Sten,
samt 15 pojkar och 7 flickor som gått lite mer än en termin i skolan...
Men det kan nog bli bra.
Men det är även fem veckor fyllda med pluggande och slit. Massor
med  böcker som måste läsas ut och sidor som måste skrivas på
datorn. Observationer att göra, referat att skriva, samtal som måste
genomföras. Samtidigt som jag ska hinna med mig själv. Jag ska ut och
gå, jag och Maria ska simma en gång i veckan är väl tanken Jag ska
hinna ha lite kul emellan åt.
Men det har ju lyckats förr, så varför inte nu?

Nu ska jag sätta mig och kolla på Andra Avenyn..
Inte i en nerlegad säng med Karro och Isak bakom mig...
Utan i en obekväm datastol inne på kontoret hos mamma och pappa....

Kommentarer
Postat av: Helosansalva

AA är inte samma utan dig vi saknar dig !

2008-03-10 @ 20:12:12
Postat av: Linn

Jag saknar er med! Jättetomt! =(

2008-03-10 @ 20:52:21
Postat av: Anonym

AA= Anonyma Avenyare

2008-03-11 @ 01:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0