Vädra

Jag vädrar mitt rum för full!
Ujuj.
Det är lite småkyligt här inne faktist.
Men det luktar ju alltid så äckligt så jag måste ju
försöka vädra ur ordentligt... Jag har mina små planer på
att plocka undan lite här inne också. Det känns jättestökigt och
skitigt, vilket det här också...
Damm. Överallt... Men det känns meningslöst att städa för
mycket för allt damm kommer vara tillbaka när jag har varit
borta i 5 veckor ju...

Jag börjar få problem med alla böcker..
Jag vet inte riktigt vart jag ska ställa alla...
Jag tror att jag får ta en sån där vit låda och lägga böcker i.
De som jag inte använder just nu.. Det är nog lättast faktiskt.
För jag tror att jag har en låda som det är rätt mycket plats över i...
Så det får nog bli en boklåda, och sen får jag ha de mest aktuella böckerna
framme i bokhyllan. Då kanske det blir lite mer ordning här inne.
För nu ligger det böcker överallt, och jag kan inte hålla i sär böcker
som hör till skolan, och vanliga böcker... Allt är bara överallt liksom.

Peter ska ta en sväng förbi här sen och vi ska gå igenom hur vi ska
plugga framöver. Om vi ska ses något under vår vfu, och vad vi ska
läsa, och när, och vad vi ska ha läst till på torsdag eller fredag.
Vi behöver en strategi, eller i alla fall jag behöver det. =P

Jag har börjat förbereda mig för att åka hem i fem veckor också.
Jag har lagt över musiken till externa, och även alla redigerade bilder.
Samt att jag ska börja se över vilka kläder jag inte behöver ha här
längre, och vad jag kommer behöva hemma, så ska jag skriva en
lista, så att jag har något att gå efter när jag ska tillbaka hit igen.
För på fem veckor har jag nog glömt bort vad jag behöver här uppe.

Jag tror jag ska ta mig en tripp ut till köket för att se över alla burkar
och ta in dem på rummet så att det inte ligger onödigt mycket burkar
där ute i skåpen när jag inte ska vara här, då kanske jag blir av med det.
Man vet aldrig vad folk tror ju...

Justja... Jag måste tänka på maten också.
1½ timme i ugnen sa mamma... Så ska stackaren ligga i blöt
i typ en halvtimme, minst, innan den ska in i ugnen, annars går det
galet, och det vill vi ju inte...
Men Karro har ju skola, undra när hon slutar...
Om vi äter klockan 6 kanske... Då ska kycklingen in halv 5,
om jag lägger i blöt om en timme eller så, det blir nog bra.
Hjälp. Planering. =P

Bäst att ta tag i allt nu då.


Bilden:
Träskalle?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0