Allemansrätten & soluppgången

Gårdagskvällen bjöd väl inte på allt för mycket film.
Men det jag såg av filmen var bra, för Isak tyckte vi skulle
följa med på fest, så vi hakade på, utom Karro, hon orkade inte,
och när vi väl kom dit så skulle alla dra, så Isak drog med oss
och köpte en räksallad som han for hem och åt.
Jag satte mig och fipplade med lite bilder sen vår lilla picknick,
när Karro kom in och frågade om jag  ville med ut på promenad.
Vi gick en liten svängom i Härnösand och kollade på nattlivet, vi gick
upp till Marre och gav henne blommor på fönsterbrädan eftersom hon
inte var hemma. Hon fick en halstablett av Karro också =P

Sen tog vi oss en sväng ner vid vattnet, satte oss på trallen och Johanna
insåg att det fanns en hunger som behövde åtgärder, vi konstaterade att
McDonalds var stängt, Big Boy lika så, dock inte Mini krogen.
Karro bad att jag skulle följa med henne hem, så vi lämnade våra två
vänner att äta själva.
Jag satte mig och fipplade med bilder igen och Karro halvsov lite i soffan,
tills Marre kom hem och tackade för blommorna och undrade om vi ville
komma upp en sväng. Så jag och Karro gick upp dit en sväng nån gång
där vid tvåtiden och stannade väl till ungefär 4 eller halv 5. Har ingen riktig
koll på tiden. Karro somnade i soffan och pratade om sopinkast.
När vi skulle gå hem så var solen på väg att gå upp, och jag fick en sån
lust att gå ut på en fotopromenad, men jag skippade det hela och sov i
stället. Jag kände att jag behövde det. Fast jag har ju hört att riktiga
fotografer utsätter sig för de mest spektakulära prövningar, så att vara
vaken tills soluppgången hade ju inte varit så farligt egentligen. Ljuset är
tydligen som bäst när solen går upp eller ner.

Kvart i 10 imorse kom Isak och bankade på dörren och slutade inte förrän
jag skrek irriterat på honom. Men han fick ju upp mig ur sängen i alla fall.
Annars skulle jag nog sova än faktiskt.
Nu är tanken att jag ska duscha, äta frukost och sen ska vi nog gå ut.

Igår under vår picknick skulle Maria berätta om när hennes föräldrar gifte sig,
det var utomlands och Hans & Maria visste ingenting i förväg...
Maria: Och det var så mysigt! För efteråt så fick vi cola på burk!!!
Ja det låter verkligen som det mysigaste jag varit med om! Cola på burk!!

Tyvärr går det inte att ladda upp bilder, annars så har jag några på lager nu.


Kommentarer
Postat av: anneli

Kika gärna in på min blogg och tyck till om vem som bar klänningen bäst mellan JoJo och Megan Fox :)

2008-05-10 @ 10:55:05
URL: http://annelilinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0