Kämpar på

Jag kämpar på med texten som handlar om att det
är svårt att förstå vissa texter för elever och att de ska
samtala kring texter med metoden QtA.
Det innebär att man ska ifrågasätta författaren.
På så sätt så känner sig svaga elever inte lika svaga,
och man kommer närmare texten och författaren bakom.
För författaren bakom texten kanske inte har tänkt på alla
som kommer att läsa den.
T.ex. har hon inte tänkt på mig när hon slänger in ordet in-
terbedömarreliabilitetsprövning.
Någon som kan förklara?

I övrigt så går det riktigt bra. Jag är just på sida 57.
Vilket innebär lite mer än 100 sidor kvar att läsa.
Skulle kunna tolkas som att jag läst nästan en tredjedel.
Det känns ju faktiskt som att jag inte har så mycket kvar
när jag säger det sådär ;P

Jag funderar på att göra en Peter.
Sitta uppe hela natten och bli klar.
Så imorgon kan jag ta tag i frågorna, för då har jag läst texten
en gång redan, vilket gör det lättare att hitta alla svaren. =)

Fast nu behöver jag nog typ... Mora Träsk så jag får igång
blodcirkulationen i arslet igen!
"Rumpan fram, rumpan bak, rumpan fram och skaka lite grann.
Hoppa runt i ring, dansa Honky Tonk, det var allt för denna gången"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0