Söndag

Det är verkligen söndag idag.
Ingenting händer.
Tomt i köket.
Tomt på stan.
Dött överallt.

Maria ligger och sover tror jag, och jag har suttit
här ett bra tag nu och redigerat en bild på Karro och Maria,
i väntan på att något ska hända.
Kanske hände det tillräckligt inatt.
Det var någon som tappade kontrollen och slog sönder
alla lampor i Marias korridor. Drastiskt värre.
Vi blev ritkigt rädda faktiskt.. Uscha!
Men det var väl inte så farligt som vi trodde kanske.

Igår såg vi på film och jag var jättetrött, somnade på en gång
när jag gick och la mig, och imorse när jag vaknade så trodde
jag hela den där lampgrejen var en dröm, men så var det visst
inte...

Borde lämna datorn ett tag nu, känner att det är dags att flytta
lite på mig, det här går ju inte...


Bilden:
Maria & Karro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0