Den första riktiga snön

Nu ligger den första riktiga snön på marken och träden.
Det snöade halva dagen igår, visserligen kom det inte särskilt
mycket snö, men den ligger kvar fortfarande.
När jag kollar ut genom fönster nu när jag sitter vid datorn så
ser jag ett vinterlandskap. På andra sidan vattnet så är skogen
vit av snön, och det ligger snö på mitt balkongräcke.
Det är ju rätt så härligt må jag säga.

Igår tog vi en helvetestripp till Erikshjälpen och Coop/obs ;)
Det var snöslask och halt ute, man blev blöt om fötterna
och det var jobbigt att gå. Karro hade plastpåsar på fötterna,
för hon trodde att hon inte skulle bli blöt om fötterna då.
Hur det gick, det kan vi låta vara osagt så länge.
Vi köpte i alla fall en massa mat på Coop och sen gick vi
hem och tog det lugnt ett tag innan vi samlades hos Karro
och åt Tacos tillsammans. Mumsigt värre. =D
Kvällen fortsatte hos Marre, som har en TV, där kollade vi
dansbandskampen. =)

Imorse när jag gick hem från Marre så sken solen och snön
gnistrade, helt fantastiskt. Helst av allt ville jag rusa hem och
hämta kameran, men jag bet i det sura äpplet och satte mig
framför datorn i stället.
Här har jag suttit sen klockan 12 idag och skrivit på min rapport.
Tro det eller ej, men jag är snart klar. Jag är så fruktansvärt chockad
över mig själv att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig.
Marre har legat bakom mig i soffan och läst Kalle, och bara kollat
på mig när jag slitit av mig håret för den här uppsatsen. =P

Så som det ser ut just nu så kan jag lämna in den här uppsatsen
imorgon, det vill säga, bara 5 dagar för sent. Då tycker jag också att vi
ska ta med i beräkningen, att inte ens den rättande läraren visste vilken
dag uppsatsen skulle vara inne.

Nu ska jag finslipa på diskussionen, för den är inte klar än. Sen ska jag
låta uppsatsen vila tills imorgon, då ska jag läsa igenom och lämna in.

Jag tror jag måste fira det här på något vis... Men jag vet inte riktigt hur.
Någon som har ett bra förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0