Dag 12 - Beundrare

Som svar på Karro.
Jag vet! Det är verkligen stört omöjligt att gå vilse där uppe.
Jag kände mig lite vilse en gång, men det gick över ganska fort.
Det är aldrig att jag är rädd för att gå vilse där, men jag vågar inte
gå ut och gå på lunchen i Bosvedjan för jag är rädd att gå vilse
och inte hitta tillbaka =P


Idag har det varit en svinkall dag. Jag trodde det skulle bli
varmt idag med, så jag hade ingen tjocktröja. Apans vad jag
har frusit hela dagen. Kom hem och var jättekall. Men det gick över.

Jag har börjat få en liten hemlig beundrare.
Det är ju synd att det är en kille som är 7 år..
Inte riktigt min målgrupp kanske.
Fast det är ju kul att det är just han som håller på sådär =P
Lite svårt att handskas med bara. Men jag tog upp det med Lena
idag så att jag vet hur jag ska göra med honom vid olika tillfällen.

När jag kom hem så hade mamma plockat fram så att jag kunde baka.
Cookies. Absolut jättegoda =D
Massa chokladbitar i och sånt där.
Det stod att det skulle bli 16 stora kakor...
Jag gjorde kakor som blev typ 7-8 cm i diameter kanske... det blev 31 stycken...
Jag tyckte de var stora, men tydligen skulle de vara gigantiska.
Men då orkar man ju inte äta upp en hel =P

Nu väntar duschen på mig. Sedan ska jag planera morgondagen.
Jag har fått ett häfte som jag ska jobba utifrån och som barnen ska
få att jobba med, så först ska jag prata lite med dem kring begreppen
som de ska jobba med, sen ska de få jobba i häftet. =)
Det är lite nervöst eftersom det finns några speciella guldkorn i klassen.
Men jag tror att det kommer gå jättebra, och gör det inte det så
finns Sten en bit bort beredd att rycka in och ta hand om skiten.
Så det kommer gå så bra. Jag ska peppa mig själv med massor
av självförtroende och självkänsla på morgonen så att jag ser ut som att
jag vet precis vad jag pratar om när jag sitter där.
Fast det vet jag ju. Men det måste synas att jag är säker också.

Så peppa mig nu ;)
Då vågar inte barnen tjaffsa runt lika mycket.
För det svåra ligger ju inte i att berätta det jag ska, utan i att få klassen
att hålla sig lugn.

Det blir nog bra.
Duschen nästa!

Kommentarer
Postat av: Frida

Varför har du två dag 11 egentligen? Kom bara och tänkta på det nu. :P

2008-04-06 @ 16:00:56
Postat av: Linn

Jag var nog trött när jag skrev inlägget, så jag hade ingen koll på dagarna. =P

2008-04-06 @ 22:30:58
URL: http://linnslins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0