Dag 15 - Pp

Idag känner jag mig duktig.
Imorse hade jag bokstavsgenomgång, Pp.
Lena satt och lyssnade och var nöjd, med tyckte att jag skulle
snabba på lite för barnen tapppar tålamodet annars.
Men hon gillar att jag har genomgångar och sånt där
för då kan hon observera barnen och se vilka som kan vad
och sånt där. =)

På lunchen satt och och pluggade och förberedde mig inför
samtalet på eftermiddagen. För jag och Lena skulle prata
om min  matteuppgift då, och jag kände mig inte riktigt redo.
Efter lunch så hade vi arbete om kroppen tillsammans med tvåorna.
Jag pratade om hjärnan och lekte en minneslek med barnen.
Det gick faktiskt helt okej.
Jag hade två grupper. Första gruppen kändes jättekonstigt.
Jag som nådde inte ut, det kändes som att tala för döva öron liksom.
Dessutom var det två killar i tvåan som flamsade en massa.
Grupp två gick mycket bättre. De lyssnade och var mycket mer aktiva.
Jag måste försöka tänka på vad jag gjorde så, som jag inte gjorde
med den första gruppen... Men det är så himla svårt.

Sen hade vi i alla fall vårt samtal om matteuppgiften, och Lena tyckte
att det verkade jätteintressant.
Jag ska göra som en intervju med först och främst de tre utvalda barnen.
Sen ska jag göra så många fler som jag hinner för att Lena är så
intresserad av vad jag kan få fram.
Så nu ska jag sätta mig och koka ihop lite intervjufrågor som jag
ska visa för Lena imorgon, och hon lovade att fundera lite också,
ifall det var något som hon ville veta. =)

Dessutom så har jag tagit på mig att göra minnesövningar med
en tjej som har det lite svårt i skolan, för hon verkar behöva det.
Så det ska vi nog också planera imorgon, vad jag ska göra,
hur jag ska lägga upp det och sånt där. Det ska bli jättekul.
Det känns som att det är nu först jag börjar komma igång ordentligt.

Om ett tag så kommer Maria hit också =)
Vi ska läsa sagor för varandra och planera uppgifter.
Så det är bäst att jag sätter fart med att skriva mina intervjufrågor.
Om jag har tid så ska jag skriva ihop ett formulär som jag enkelt kan
fylla i, så att själva intervjun kan gå smidigt till.


Bilden:
Mina två filurer ♥
(bilden är tagen i lördags på en brygga)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0