Dag 22 - Tut tut!

Igår blev det ingen uppdatering.
Men det som hände var ju att jag drog igång min fältstudie.
Jag lyssnade när ett barn läste för mig och jag läste en
saga för barnen. Men jag slutade innan sagan var slut, och
så fick de skriva och rita egna slut, som de får läsa upp för klassen,
och sen ska vi göra utställning, för de ritar så fint.
De tycker att det är jättekul att få läsa upp sina slut. =)

När jag hade mött mamma på stan sen jag slutat, och vi hade
köpt middag åt mig så möter vi Anne H vid ica =D
Hon skulle hem till Bergsåker så vi pratade lite på bussen,
och sen pratade vi i 1½ timme till i korsningen. Det är konstigt hur
man kan stå och prata så länge, fast att vi inte umgås längre.
Men vi hann byta ut mycket information på den tiden ;P

På kvällen var mamma och pappa hos grannen och Maria var här
och underhöll mig. Vi pratade en massa och bakade kakor =D
Vi hann faktiskt ta oss ett snack med Karro också =)
Undra
om hon tyckte det var lika roligt som vi tyckte?
Tuff tuff tuff tuff, tuff tuff tuff tuff, tuff tuff tuff tuff, tuut tuut!
Runt 10 kom Marias mamma och hämtade henne, och sen gick jag och
la mig.


Idag höll jag i en läsgrupp helt själv =D
Det gick jättebra. Jag läste lite och de pratade och läste och jaa. Det gick
helt enkelt kanon =)
När barnen hade rast på förmiddagen så gick jag ut i solen, och då kom rektorn
fram och frågade om jag kunde vara vikarie i två timmar på eftermiddagen, för
fritids behövde personal. Så självklart ställde jag upp =D
Två timmars lön är ju inte så gräsligt mycket pengar, men det är ett mysigt litet
tillskott i plånboken i alla fall =)

Nu ska jag ta tag i det här med att packa. Jag är glad att jag skrev en lista på alla
kläder och saker jag tog hem hit, så nu behöver jag ju bara packa ner allt det =D
Jag har tänkt packa det mesta ikväll, men jag måste planera vad jag ska ha på mig
imorgon och på fredag först ;P

Det är bara två dagar kvar nu =D

Kommentarer
Postat av: Karoline

Hahaha hur kan man låta bli att ha roligt när man pratar med två ystra ekorrar på speed...

2008-04-17 @ 10:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0