Det här med bibliotek

Jo det är riktigt trevliga saker, bortsett från den där lilla
ungen som inte lärt sig prata utan bara stöter ut någon
form av ljud
så att Maria nästan hamnar på psyket.

Själv så har jag tagit mig an ett sociokulturellt perspektiv
på lärande och försöker släppa lite av det kognitiva för tillfället.
Igår kväll var jag så fruktansvärt påverkad av två dagars
tragglande av Piaget att jag satt och funderade kring vilket
stadie som Madicken tillhörde och om de assimilerade
eller ackomoderade när de lekte Eva & Adam och ormen...
Jag kom fram till att både hon och systern absolut tillhörde
det preoperationella stadiet och att de troligen assimilerade =)

Ikväll får jag väl sitta och fundera på medierande redskap, artefakter
och dekontextualisering, eller nått sånt. =P
Det går ju framåt i alla fall, jag hoppas verkligen på att klara den här tentan.

Nu ska jag sätta fart, ser att klockan redan är halv 11, vart tog tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0