Duktigt!

Nu har jag varit riktigt duktig! =D
Jag har som sagt läst ut Matematisk som språk,
och nu har jag även läst ett av två kapitel i
Det matematiska barnet också.
Det är ju jättelättläst, så det går ju fort.
Fast det är som Maria säger, man får liksom
inga funderingar... Jättejobbigt, eftersom det är
meningen att man ska få massa funderingar..
Jag vet inte om det är jag som läser på fel sätt
eller om jag bara inte fattar, eller vad det är som är
problemet, men jag har ju lite funderingar
på den första boken i alla fall.

Det är intressant läsning =)
Vissa saker känner jag igen mig i sen jag
själv var liten,
och vissa saker känner jag
igen hos andra barn. Men vissa saker förstår
jag verkligen inte, för det är så självklart för mig
att det bara är som det är, jag förstår inte hur barnen
inte kan förstå det, men den förståelsen kommer nog med tiden =)
Jag oroar mig inte särskilt mycket.

Jag har suttit och läst nästan konstant i 2½ timme nu,
så jag börjar bli lite trött i ögonen, det är nog dags för
en ordentlig paus och höra vad vi ska äta för middag.
Det kanske är dags att planera något.

Ikväll får vi se vad som händer.
Jag skulle vilja städa i köket, men jag vet inte om jag orkar.
Börjar känna mig ganska trött, kanske vila en halvtimme om
vi inte ska göra mat nu, så orkar jag läsa det sista kapitlet
redan ikväll, och då har jag hela dagen ledig imorgon.

Då kanske det är fint väder så vi kan ta med oss
kamera, varm saft, te, kakor, annat fika och trevligt
sällskap
bort till Sälsten.
För idag har det inte varit nån sol, så då kändes
det inte så kul... Samt att Marias föräldrar varit/är här,
och då kan ju inte hon följa med...

Kolla om jag får nån mat idag..

Bilden:
Husen här är fina här, och jag gillar att testa och överdriva lite =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0