Fruktsallad

Det blev en tvåtimmare runt Härnösand med Peter förut.
Vi upptäckte nya vägar och skolor och lekparker och solnedgång
och en massa fint som jag kunde fota =)
Samt, det vi nu kallar för nötallergiskolan.
Vi gick väl inte så jättelångt, men det var kul att se lite nytt.
Upptäcktsfärd är ju alltid kul.

När jag kom hem så gjorde jag korvstroganoff åt mig och Maria,
sen slängde jag in mig i duschen en snabbis och gick och väckte
Maria, så kokade vi ris och gjorde fruktsallad som vi skulle ha senare
på kvällen.

Sen blev det Melodifestvial där typ ingen låt var bra. Jag tycker att
Patrik Isaksson hade en rätt okej låt, men han kom ju bara på femte
plats
. Fridas låt lät som något som skulle ha platsat mer i lilla
melodifestivalen
kanske.. fast det var väl en medryckande låt på sitt
sätt, och det var kul att se att hon blev så himla glad när hon gick
direkt vidare globen. Just därför tycker jag att hon förtjänade sin plats
för att hon verkligen blev rörd och glad över det .
BWO lät ju typ som de brukar, helt okej, men inget utmärkande.

Sen skulle vi försöka kolla på nån film, men jag orkade inte, blev jättetrött
så jag höll på att somna, men då ringde Stefan, så pratade jag med han
i typ 10 minuter, han var på väg till nån fest som han själv dragit ihop =P
VI skulle väl höras med nån annan dag.

Sen vet jag inte vad vi har sysslat med. Det har suttit utbytingar i köket
hela kvällen och pratat... Och vakten har kommit förbi och pratat
med oss ett tag. Han berättade om nån 60-årig kvinna som typ jaa
jag vet inte riktigt vad... Hon var väl lite speciell på sitt sätt liksom ;P haha!

Nu är jag så himla trött så jag måste gå och lägga mig, det svider i ögonen.
Har gjort det ett tag nu.. Men det har inte blivit av att jag har gått och lagt mig
för jag har suttit och pratat med Maria i köket =)

Imorgon funderar jag på att gå nån hamnpromenad som vakten pratade om
och kanske fråga om Peter ska med och sen följa med upp och plugga
Techinchus, för det känns som att vi inte alls har så bra koll på det
som vi borde ha... Och det är lite jobbigt.
Jag behöver läsa på lite fakta om Romarna, och kolla igenom
alla bokstäver som jag inte kan. Jag kan väl de flesta, men en repetition
skadar ju aldrig. Samt att jag måste gå igenom hur jag ska lägga upp det
för barnen. På vilket sätt ska jag förklara hur det fungerar med romerska
siffror så att de verkligen förstår. Det är ju lätt för mig som redan kan, men
hur förklarar man, och hur ska jag lägga upp det så att de kan skilja på
vad som är vad... Jag måste komma på några knep. Men det kanske
jag gör om jag sätter mig och kollar igenom alla bokstäver, tar en promenad
och sen sätter mig igen. Det lär ju finnas en viss logik bakom varför
det är som det är liksom.

Det är även dags att ladda kamerabatteriet snart. Har väntat på det länge nu.
Är faktiskt väldigt imponerad över hur pass länge batteriet har klarat sig utan att
det har visat nån varning om att det börjar sjunka.

Imorgon kommer även Malin hit runt 11 och ska plugga med Maria.
De ska sitta på bibblan och plugga till typ klockan 5, så då passar
det väl att jag och Peter pluggar och promenerar.
Sen så ska Malin sova här tills på måndag eftersom hon och Maria
har tenta klockan 8 på måndag morgon.
Fjärde gången de gör den tentan nu, så jag hoppas verkligen
att de kommer att klara den.
Jag imponeras över hur de orkar  plugga på samma tenta om och om
igen utan att bara ge upp och skita i allting.

Nej, nu blir det en bild, och sen blir det sängen.


Bilden:
Den här är tagen på en fotbollsplan ovanför skolan som man
åker förbi när man kommer från Sundsvall och är på väg in
i Härnösand. Jag uppskattar verkligen speglingarna i isen och den
blåa tonen som jag fick med, fast att det är en solnedgång. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0