Sälsten

Jag, Karro och Peter tog oss en promenad till Sälsten idag.
Jag har velat gå dit ett tag nu.
Det tog oss två timmar och det tog mig 222 bilder
och en stelfrusen Linn i säkert en timme efteråt.
Men det var verkligen värt det.
Jag tog en massa bra bilder som jag är jättenöjd med
och jag sitter och lär mig en massa nya knep för att redigera
bilder i photoshop. Jag känner liksom glädjen spritta
inom mig för att jag har lärt mig nått nytt.

I alla fall så gick vi längs efter vattnet en bra bit ditåt.
Vi hittade en massa fina hus och lite annat skoj.
Bland annat något som så fint kallades militärt område.
Vi såg två båtar som såg värsta militära ut, så jag sprang
fram och ville fota dem genom stängslet så att det
skulle se sådär hemskt ut sen.
Så precis när jag börjar ställa in kameran så säger
Peter och Karro att man inte får fota där, det stod en skylt
om att man inte fick det.
Det var synd, för vi hade fina planer för de där bilderna.

Sen hittade vi en tegelvägg som var trevlig, och en jättehal väg.
Det var verkligen isigt där, livrädd att halka hela tiden.
Men det var ändå fint och charmigt på sitt eget lilla vis.
Vi hittade en liten strand där sanden var stenhård och
vattnet hade lagt sig som mössor över jättestora stenar.
Hur häftigt som helst var det.

Tiden gick så himla fort. Den bara flög iväg, och jag
fotade allt som kom i min väg.
Underbart.

Vi ska gå ut och gå imorgon också, fast en snabbare
variant blir det i så fall.

Nu sitter jag och redigerar bilder för fullt. Jag kan knappt
slita mig från datorn, och snart är det ju Let's Dance också.
Jag har precis blivit klar med en bild på Karro och Peter som jag gillar.
Sen så har jag några bilder på Karro som jag gillar, fast
det gör ju inte hon då.
Jag kollar ju mer på dem som en bild, och hon kollar på sig själv.
Sen tog jag jättefina bilder på kyrkan, och på is och solen och allt möjlig.
Det här måste jag verkligen göra fler gånger :D


Bilden:
Karro och Peter, jag gillar Peters ansiktsuttryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0