Drömmar

Har ni någonsin drömt något så hemskt och verkligt så att
ni fortfarande är påverkade av drömmen när ni vaknar?
I så fall vet ni hur jag menar...

Det känns som att jag har tillbringat hela min natt med att
drömma om hur det brann i en lägenhet, Isaks lägenhet
var det, och det var kaos. Totalt jävla kaos. Brandmännen
var väl inte direkt de bästa man kan tänka sig, de hade ingen
koll och de höll inte oss utanför det hela. När branden var
släckt så var det fullt med folk inne i lägenheten. Inne på
Isaks rum låg Anne J och någonting som nog var en
mamma med sitt barn, men de hade förvandlats till en svart
klump ungefär. Isaks rum var även det rum som var värst
tilltygat av branden. Det syntes inte när jag väl gick in
där, men stanken var fruktansvärd. Anne bad mig springa
till hennes rum, på Lyan, och hämta hennes B-vitatminer,
för de skulle tydligen få henne att må bättre...
Maria låg i ett annat rum, helt utslagen, tillsammans med
flera andra av mina vänner. Jag minns inte exakt vilka, just nu.
Men jag vet att några av dem spydde, de låg allihopa på en
säng, vissa sov, och jag var sjukt orolig för Maria..

Allt var bara kaos och jättehemskt, och allt kändes så himla
verkligt. Alla skadade, och hur vi som inte vara skadade
försökte hjälpa till att få de andra att må bättre, stanken i
Isaks rum var verkligen förfärlig...

Kommer säkert på fler detaljer senare, nu ska jag försöka
skaka av mig den där obehagliga känslan och inse att varken
Anne eller Maria är skadade i någon brand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0