Dag 2 - Tröttheten

Tröttheten, huvudvärken, illamåendet och förkylningen.
Jag fick så ont i huvudet på eftermiddagen att jag mådde
illa, det var verkligen en plåga att sitta på bussen hem.
Fast det hade nog varit värre om jag hade haft bilen.
Att jävlas på i trafiken och köer och koncentrera mig liksom.
Uscha. Det hade inte varit någon hit direkt.

Dagen började ju fint med att jag inte hann med rätt buss från stan.
Så jag kom lite sent in på mötet, men det var ingen fara.

När vi släppte in barnen så fick jag också ta dem i hand och
säga god morgon till dem, sedan hade vi en kort samling och
klädde på oss igen för att gå till bussen som stod och väntade
på att ta oss till Alnöbadet.
Där var det en simlärare som tog emot oss i bassängen och de
fick göra lite övningar, och på slutet fick de leka fritt.

När vi kom tillbaka så hade vi lite bokredovisningar, och sedan
var det lunch. =)

Efter lunchen så fortsatte bokredovisningen och sedan fick jag hålla
i min grej.
Sol-skolan.
Jag sa alfabetet, fyra bokstäver i taget, de sa efter  mig och sedan
skrev de i sin bok, och jag skrev rätta svaret på tavlan.
Inte särskilt svårt alltså.

När barnen gått hem så hade vi planering med läraren i tvåan,
vi ska arbeta tillsammans om kroppen.
Jag ska prata om hjärnan, minnet och lite sånt där åsså ska de
få göra den där leken när man visar visst många saker och sen
blundar barnen och jag tar bort en sak så ska de se vilken
sak som jag har tagit bort. Det är alltid lite kul tycker jag =)

Innan jag skulle gå hem så pratade vi lite om veckan som kommer,
då kommer inte hon vara där, utan då är det bara jag och Sten.
Men det tror jag kommer bli kanoners faktiskt =)

Nu är jag riktigt trött... Funderar på att ringa Karro en sväng
och sen försöka läsa lite om jag orkar...

Hopp å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0