Kyrkogården

Jag tog med mig Peter ut i två timmar igår kväll.
Vi hittade en jättemysig kyrkogård där vi gick runt i typ 40 minter
och kollade på jättegamla familjegravar och på barngravar.
Det var så fint överallt och man kunde se en viss klasskillnad
på vart folk låg.
Längre ner var det alla större stenar, och folk som hade en titel.
Typ, sjöfarare, bokhandlare, rektor, lärarinna.
Det var så häftigt att se stenen med både rektor och lärarinna.
Det kändes så långt tillbaka. Folkskolelärarinna säkert.
Jag vill också att det ska stå lärarinna på min gravsten den
dag som jag behöver en.
Barngravarna var också fint. Det var som ett rum uppbyggt av
häckar, och där innanför så var det en massa små gravstenar.
Barn som blev allt från inte ens en dag, till de som var några år.
Jag rös i hela kroppen medan jag gick runt där inne.
Det var så otroligt fint överlag där, med kvällssolen som letade
sig fram mellan träden och stenarna.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket, och har inga större planer
heller. Jag har mest sovit, och vill mest sova. Men jag har tänkt
att gå på Coop om jag får tag i Peter, för Maria orkar inte.

Jag fick ett kort från mamma och pappa idag också, som grattis
på namnsdagen =)

Kommentarer
Postat av: malin

usch, kyrkogårdar som är så läskiga :O

ha en bra dag!:)

2008-05-13 @ 16:26:00
URL: http://malinhenriksson90.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0