Lördag

I torsdags kom mamma upp till Härnösand och hämtade
både mig och Marre. Marre körde vi till hennes syster och sen
for jag och mamma hem med packning och kanin.

I somras när jag funderade på om jag skulle ta Lisen eller inte
så sa både mor och far att det kanske inte är så smart, jag skulle
bli så låst till Härnösand, och tänk på julen. Jag hade däremot nästan
bestämt mig för att jag ville ha henne, och julen skulle vi nog kunna
lösa. Men jag fick absolut inte ha henne inne, på sommaren gick det
väl an att ta hem henne då hon kan vara ute, men absolut inte
på vintern när hon måste vara inomhus. Pappa var väldigt bestämd
på den frågan.

Så sent som idag så fann jag min far liggandes på golvet med Lisen
skuttandes runt huvudet på honom...

Hon har en bur i köket och ett hus som står utanför buren, där hon
kan hoppa in och äta lite hö när det passar.
Buren behöver jag bara ha stängd på natten och när jag inte är hemma,
i övrigt så skuttar hon runt helt fritt i hela köket och hallen. =)

Om inte datorn somnar så kan det hända att jag lyckas få in en bild
på henne som inte är allt för dålig, hon har ingen lust att vara stilla,
och datorn här i Sundsvall har ingen lust att bli belastad mer än
det absolut nödvändigaste.

Kommentarer
Postat av: Ahlberg

Hur ska du fira jul ? Klicka in på min blogg och svara på frågorna i inlägget dan för dopparedan(http://endthisnow.blogg.se/2008/december/dan-fore-dopparedan.html)

2008-12-23 @ 17:42:55
URL: http://endthisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0