Frukt

Tvätten är snart klar, bara 3 maskiner kvar som jag nyss kört igång.
Resten ligger i torktumlare och torkskåp =)
Frukosten är äten.
Tre rostade och fruktsallad..
Och min linsetuin är kokade.
Rummet har jag plockat i ordning lite i.
Men en sån där möbeltass har lossnat
från min fotölj så det blir klistermärken fulla golvet..
Får hoppas att mamma och pappa kommer upp
med lite vallaväck och en lösning på problemet snart.

Mari och Malin kom förbi förut också =)
Malin hade ju lånat en bok av mig och Maria som
hon skulle lämna tillbaka, och sen satt vi och pratade
och lite sånt där. Micke och Isak kom hem på lunch,
Mari såg nästan skräckslagen ut på grund av Isak.
Han var lite upprörd tror jag...
Han började jävlas och jag skulle springa efter,
så drar han igen skjutdörren mitt framför mig och jag
hänger inte med så jag sprang rakt in i den.
Satan vad ont det gjorde!!

Nu är tanken att jag ska plocka i ordning lite mer
i rummet, typ skrivbordet och sängbordet.
Hitta en lösning för alla skolböcker och sen
måste jag nog ta en liten vila för jag börjar
bli trött känner jag...
Eftersom jag måste plugga sen så är det bäst att
jag vilar en liten stund.

Jag sitter och kollar runt, det är faktiskt bara skribordet
och sängbordet som ser hemskt ut, resten är ändå rätt
så okej för att vara mitt rum.

Justja, mamma, mina blommor är döda.
De blev mjuka och konstiga och började lukta suspekt
så de fick hälsa på farbror soptunna.
Men jag sparade innerkrukorna för framtida bruk.


Bilden:
Tolkningsfråga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0