Störd morgon

Micke och Isak kom faktiskt hem igår innan jag somnade.
Precis när jag stod och skulle borsta tänderna så ringde Isak,
då var de typ vid Matfors/Bergsåker, vart man nu är då...
I alla fall så dök de upp nån gång innan 12 och kom och knackade på
här, och ville att jag skulle vara social, så jag satt inne på deras rum
och pratade lite, berättade om dagen, vad som hänt medan de varit
borta, om tysksången och diskussionen med Karro och perkulatorn.

Sen så hämtade jag mobilen, livrädd för att jag skulle försova mig idag
eftersom jag hade obligatorisk lektion på förmiddagen. Så somnar jag och
Isak i hans säng och Micke i den där jättefina tältsängen. Jag vaknar hur många
gånger som helst under natten, säkert för att jag är så rädd att försova mig. När
mobilen till slut ringer så är jag jättepigg, så jag hoppar direkt in i duschen och tänker
att nu kan jag ju duscha rätt länge eftersom jag har så mycket tid. 20 minuter senare
kliver jag ur duschen och klär på mig och tänkte sätta mig här för att uppdatera
med ett morgoninlägg eftersom klockan bara var typ 7, så ser jag med förskräckelse
att klockan på datorn är 8..
"klockan på datorn måste ha fått någe fel och ställt om sig själv... jag kollar mobilen..
shit, den är också 8..."
Så jag rusar ut i köket och kollar på klockan där. Den är också 8. Isak undrar
om jag inte hade gått till skolan än... Det trodde jag med.
"Men när fan blev klockan 8?!"
Jag var ju helt övertygad om att jag hade klivit upp strax efter halv 7, verkligen
totalt övertygad om att det var så, usch det var hemskt!

Sakta men säkert började jag inse att jag inte hade duschat i över en timme,
och jag hade inte somnat på sängen, (jag hade ju inte ens lagt på mig sängen...)
men jag hade ställt mobilen en timme fel, och Maria hade enligt Isak redan gått
till skolan. Ganska jobbig upptäckt faktiskt.

Så jag rusar runt som galen och slänger ner allt i väskan och brer en rutbrödmacka
fort som fan och springer iväg upp till skolan och kommer en kvart sent. De andra sitter
redan i grupper och diskuterar en bok, så jag hoppr in i en grupp som jag hittar
och börjar diskutera med dem.
Jag har inga planer på att göra om det här. Men jag måste säga att det var rätt
snabbt gjort att hinna duscha i 20 minuter och ändå bara komma en kvart sent
med tanke på att jag gick upp typ 5 över halv 8...

I alla fall så var det lugnt på skolan, vi hade lite diskussioner och spelade
spel
som vi fick analysera, så det var ju bara lugnt. Fast jag var rätt
så hungrig... Så till lunch fick det blir jättemycket spagetti och köttfärssås
och nu har jag nyss vilat i typ en timme... Det tar ju på krafterna att komma
för sent =P

Jag har även fått hem min IKT-uppgift, jag hade fått någon riktigt bra kommentar
på den faktiskt, mamma fick läsa upp i telefon vad det stod och jag kollade
på min version på datorn. Läraren hade gillat att jag tog hjälp av forum på
internet för att vidga mina vyer och se hur andra har det, så det kändes ju jättebra.

Egentligen skulle jag ju plugga nu, men det blev visst inte så...
Maria sitter på bibblan med Malin och pluggar, och Karro är på skolan och
har föreläsning. Det känns som att jag också borde vara lite duktig och kolla
i nån bok så att jag lär mig något... Kanske skulle se över vad vi har för
lektion på torsdag, och se vad det är för uppgifter som ska göras i svenskan,
om det är något jag kan börja med, eller om jag kanske ska räkna lite mattetal.
Matte låter kul... Det gör jag =D


Bilden:
Jag tycker hästen är så söööt =D


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag:)

2008-02-18 @ 16:05:12
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0