Olycksdrabbade satar och brinnande himlar

Det blev allt en liten filmsväng hos Marre ikväll =)
Runt tio gick jag hem så hon skulle få sova. I godan
ro traskar jag upp till mig och kollar runt lite, "det är mulet ikväll,
ingen solnedgångsfotografering
".
När jag kommer hem så släpper jag ut Lisen ur buren, har lite
dåligt samvete för att hon fått vara ute så korta stunder
de senaste dagarna, och jag har bara blomkål hemma i
grönsaksväg, för morötterna åt jag upp själv förut idag.
Men de har två knippen för 15 kr på ica som jag tänkte köpa
imorgon. Själv var jag rätt hungrig så jag tog en efterlängtad
rutbrödmacka med skinka och hittade lite paprika åt Lisen.
Det är nog hennes nyaste svaga punkt, paprika. Hon fick en liten
bit, som hon i vanlig ordning rusade iväg till sin bur och åt
upp och jag satt på golvet och skrattade åt något. När hon
ätit upp så kommer hon rusande mot mig och verkligen
attackerar mig!! Hon slänger sig upp i min famn i jakt på
mer paprika. Så himla sött!

I vilket fall som helst så reste jag mig upp och kollar ut genom
fönstret där jag möts av en himmel kraftigt brinnande i rosa!
Hur häftigt som helst. Alla tankar på att inte fota ikväll var bortblåsta.
Jag rusar in på rummet, sliter ut minneskortet ur datorn, in med det
i kameran, och Lisen springer efter, jag ut på balkongen, hon, väluppfostrad
i vissa avseenden, stannar i hallen.
Jag snodde åt mig 47 bilder på härligheten =D

Nu sitter jag och fixar med några bilder och har just fått sms från Frida.
Den olycksdrabbade saten har vattenskada i köket. Rören under diskbänken
läcker tydligen. Det rinner vatten under kylen och det är mörka ränder
under köksskåpen. Så nu får ni alla lida lite med henne, för det där blir
ingen rolig historia. Vatten letar sig fram överallt, och de lär ju måsta
slita upp golvet, och det kan ju ha spridit sig in på toan också. =/
Det måste ju vara nått slarv som orsakat det där tycker jag... Lägenheten
är ju helt ny... Usch, inte roligt sånt där.


Bilderna:
"Som om himlen brann"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0