Ett år

Idag är det ett år sen vi tog studenten.
Ett år sen vi satt och åt studentlunchen.
Ett år sen alla var hispiga.
Ett år sen vi stod och grät innan vi sprang ut.
Ett år sen vi försökte sjunga högst av alla.
Ett år sen vi var på studentfest.

Mycket har hänt. Både mer och mindre än vad jag trodde
skulle hända. Jag har snart klarat av två terminer med
universitetsstudier
. Jag har flyttat till korridor. Fått massa
nya vänner, vissa tillfälliga, och vissa som förhoppningsvis
tänker stanna, länge. Jag har lärt mig otroligt mycket, och har antagligen
ännu mer kvar.

Nu, ett år senare så ska jag precis gå ut i köket och reda ut
ekonomi med Karro och Maria innan vi halft splittras för sommaren,
och ikväll ska jag gå på visning för en bostadsrätt.


Bilden:
Lunchen på studentdagen.
(Lelas bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0