Pensionärshelg

Midsommarafton innebar hemfärd för mig, blå bussen mot Sundsvalls centralstation, åksjuka på köpet. Direkt till Skönsmon för att fiska kanin och Frida, och dumpa cykel. Linn är en kanin rikare, Frida är en cykel rikare. Kanon!
Midsommarafton förflöt i det lugna med lite uno och sudoku.

Igår hände inte mycket, en tur på cykeln och en kanin i uterummet.

Idag tog första delen i pensionärshelgen fart. Först for jag och mamma ut till Birsta för att inhandla diskställ och bestickskorg på IKEA. Tanken var att vi även skulle hitta burkar åt mig, men just de som jag skulle ha var ju självklart slut.  In på Birsta City för att hitta underlakan. Det fick bli för en dubbelsäng, och till det fantastiska priset 99 kr/styck. Vi slog till med två stycken. Perfekt!
Jag snikade även åt mig två tröjor från Stadium, och vi tog en sväng in på Team Sportia för att kika på cykellås. Jag tror faktiskt att vi hittade något riktigt smidigt. Det var en sån vajer som pappa har, fast med lås. Ska plinka iväg ett mail till honom sen om jag hittar nån bild på låset =) 
Sist men inte minst så införskaffades det mat till mitt lilla odjur, ja, lite Fridas odjur också så klart. Så nu ska hon bli mätt i magen.

När plånboken varit tillräckligt öppen så bar det av till mormor för födelsedagsfika, hon fyller år imorgon. Biskvier <3

Imorgon fortsätter pensionärshelgen med att åka till Gnarp där hela ligan är samlad. Farmor, farfar och Jenny. Det blir en lunch som vanligt. Sen bär det av, raka vägen upp till Härnösand igen. Då i hopp om att få hämta nycklarna så klart. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0