Kvällsdopp

Efter en hel dag i fotöljen så kände jag för att få lite frisk luft i mina lungor, så jag bestämde mig för att gå ut till Sälsten och beundra en solnedgång tillsammans med min kamera, en ramlösa jordgubb & lime, en påse bilar och en chokladbit. Det var rätt så tomt där, förutom myggen. Så jag och myggen satt i solnedgången och beundrade allt det vackra, eller antagligen så beundrade myggen enbart mitt blod... Men ändå.
Efter ett tag så ringde Marre och undrade om vi skulle se på film, och hon babblade på som fan i telefon, och helt plötsligt så kom hon ju cyklandes ner på stranden. =P
Hon nästan rusade ner till vattnet och insåg att det var varmt, så hon kavlade upp byxorna och gick ut en bit i vattnet, sen försvann hennes omdöme tror jag. För hon skulle bada! =O
Eftersom jag under hela min uppväxt aldrig fått skvätta vatten på mamma så hittade jag ju ett självklart offer att ta ut min längtan på, men livet har konsekvenser och jag blev blöt! Så jaa... Jag  badade också =P Med kläderna på.
Tyckte att det var lika bra när jag hade lyckats putta ner henne i vattnet liksom.
När vi kom upp, kalla och blöta så kläcker Marre ur sig:
Nu skulle man haft ett tält!
Hur kan hon tänka på tält?! Vad är felet med torra kläder och en handduk?! Okej, torra kläder, handduk och sen ett tält, det kan jag väl gå med på i och för sig.
Mamma trodde inte jag var nykter när hon fick höra vad tusan vi sysslat med. Vi gick i alla fall hem på en gång och tog på oss torra kläder och bäddade ner oss i filt och täcke framför en film. =)

Idag ska jag ta fram mina böcker och skriva tre ord på min saga, som mamma uttryckte det igår i telefonen


Bilderna:


Solnedgången ♥



Resultatet av Marres ankomst till Sälsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0